Kinderen Introduceren Van Gezonde Voeding

Een gezond voedingspatroon is een dieet dat helpt om de algehele gezondheid te behouden of te verbeteren. De belangrijkste componenten van een gezond voedingsdieet zijn mineralen, vitamines en eiwitten. Een gezond voedingspatroon geeft het lichaam belangrijke voedingsstoffen: voldoende eiwitten, vocht, micronutriënten en essentiële vetten. Bovendien kunnen gezonde voedingspatronen het lichaam ook voorzien van een verscheidenheid aan vitamines en voedingsstoffen die kunnen worden verkregen uit planten en ander voedsel.

De basis van elk dieetplan voor gezonde voeding begint met de dagelijkse consumptie van vers fruit en groenten. De verscheidenheid van deze voedingsmiddelen maakt het mogelijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die het lichaam nodig heeft. Volle granen zijn ook een belangrijk onderdeel van dit dieet, omdat ze in voldoende hoeveelheden een breed scala aan mineralen, vitamines en micronutriënten bevatten. De meest voorkomende soorten volle granen zijn: bruine rijst, volkorenpasta, gerst, haver, haverzemelen, asperges en zemelenmuffins.

Vers sap is een ander belangrijk onderdeel van plannen voor gezonde voeding. Het maken van sap is een geweldige manier om uw dagelijkse dosis voedingsstoffen binnen te krijgen door vers fruit en groenten te consumeren. Probeer bij het kopen van uw sappen er een te kopen met een laag suikergehalte en ook een die geen fructose-glucosestroop gebruikt. Enkele heerlijke sapcombinaties zijn citroen en limoen, wortel en selderij, of aardbei en wortel. U kunt uw sapcentrifuge zelfs gebruiken om soep of dip op basis van groenten te maken.

Conventionele kookmethoden zijn meestal ongezond, vooral met betrekking tot de consumptie van verzadigd vet. Verzadigd vet wordt als een “slecht” vet beschouwd, omdat het het risico op hartaandoeningen, beroertes en andere ziekten verhoogt. Om deze reden hebben veel mensen transvetten uit hun plannen voor gezond eten geschrapt. Transvetten komen voor wanneer gehydrogeneerde oliën of transvetten worden toegevoegd aan voedingsmiddelen die al een aanzienlijke hoeveelheid verzadigd vet bevatten. Een voorbeeld hiervan is canola-olie, margarine en boter.

Veel mensen kiezen ervoor om meer koolhydraten te eten als ze proberen af te vallen. Helaas leidt dit vaak tot meer honger, wat vaak leidt tot verminderde consumptie van ander gezond voedsel. Als u uw inname van koolhydraten verlaagt, terwijl u uw consumptie van groenten en eiwitten verhoogt, zult u waarschijnlijk een groter gewichtsverlies zien.

De overgang naar gezond eten zou op jonge leeftijd moeten beginnen. Met andere woorden, als u wilt dat uw kinderen gezond worden, moet u zelf het initiatief nemen. Zelfs als je altijd al hebt gekookt, loop je het risico de toekomstige gezondheidsgroei van je kinderen te belemmeren als je pas veel later in je leven kennis hebt gemaakt met gezond eten. Door uw kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met gezond eten, kan dit een dramatisch effect hebben op hun toekomstige gezondheid. Door ze kennis te laten maken met gezond eten, zal hun gezondheid vandaag op zijn minst verbeteren, terwijl toekomstige gezondheidsproblemen worden voorkomen die kunnen voortkomen uit ongezond eten.